søndag den 27. september 2009

Iagttagelse: Hvad gør folk, når de taler i mobiltelefonen?

1 Eksempel:

Sted: mindre by, torvet
Person: dame ca 40 år
Dato/ tid: september, klokken 17
Varighed : ca 3 minutter

Det var en gråvejrsdag (ingen blæst, himlen tæt dækket af grå skyer) da jeg hentede penge ved bankautomaten. Imens gik en dame på den anden side af vejen frem og tilbage og standsede lidt imellem imens hun talte i mobil. Samtalens indhold:

" Ja, jamen det er i orden, ja!"...(råber, derefter pause)
" Ja, vi står i (bynavn)" (...)
"Vi har sådan en ordentlig tur med personale og det hele..Ja, ja." (...)
" Skal jeg svare på telefon, så?"
"Ja. ... Ja... ( ånder tydeligt hørbart ud, mens hun siger: ) Ja ah!" (lidt længere pause, ca 7 sek )
"Kan jeg svare på computeren?" (længere pause , 7 sek )
"God idé! Jeg sætter det på computeren, så!" (...)
"Jamen det bare fint. Ja! Tak-..tak ska, -skal du have, ja. Ja. Hej! "

Hun trykker på en knap på telefonen, rømmer sig og går hen imod tovepladsens midte, hvor en flok (samhørig gruppe vil jeg mene, da de står tæt opad hinanden) af ca 25 personer står og taler sammen.

Her stopper jeg min iagttagelse .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar